Friday, September 05, 2008

My Convocation

Perhentian Island

Everybody has been updating their blogs like 10 times since last month. And I just have the time to write a new entry today. I thought I'd be having lots of leisure times with this new job. Apparently not. Huhu :p Still, it's fun to be doing what I like to do, though I have to sacrifce a couple of other things that I like to do. Well,there will be times for catching up later, such as today (^_^)v And I even went to Perhentian Island last weekend yeyy!

A lil scandal for a scandalous blog. Huhu :p

It's a lil bit late to mention this, but I had my convocation last 2 weeks, on the 24th of August. Was it super fun? Hmm...so-so, i guess. Well, I've graduated in February, and have been working ever since. I even changed to a new job. So to me it's kinda like 'just a convocation'; nothing serious, nothing grand. What mattered to me then was meeting with my old friends. Yeah, I was expecting a big gathering, catching up with em, getting to know their families. Unfortunately, not much of those happened. All of us got separated right after we got out of the hall and everybody was busy with their family, including me :p Some of them went back early. *sigh* huh~

Nevertheless, some of us managed to gather together and snap some awesome pictures! Although not everyone's in it, but it should be enough for reminiscing later (^_^) As long as the memories remain somewhere~ Huhu. I don't have a camera. These are some of the pics that I could grab from my friends in friendster. There should be more though. But they don't have any reason to upload Lutfi's pics in their photo albums, rite? Huhu.



The sky is yours~


My classmates~ Aku rasa budak yang tak pakai robe tu tak grad lagi kut...she's still in skola rendah~ huhu :p


Yeah, throw some more! Cepat~ Lepas ni dah nak hujan~


My batch~ Luv em all!

Ade ke patut diorang cakap aku macam budak tadika...

Ehem.

My ex. Oops, Ex-image consultant only lah~


Post-convo dinner at Saisaki Buffet.

Muka aku yang cina dah semakin jepun sebab makan sushi banyak sangat~ huhu

****************************
Did you see what I was wearing? Huhuhu. Brand new suit~ and a new haircut too. I mean I just cut my hair short. It was pretty long before. Oh, I would probably shave my head again after raya :p Anyway, despite my not-so-handsome-looking face, the suit made me look pretty damn good, doesn't it? Haha. Mind you, I didn't buy em solely for the sake of convocation. I've always wanted a new suit. I'd be using em a lot after this! Hey, I'm in a professional field~ Gotta have such attire ;)

As always, I suck at shopping clothes. Major suck. Oh, did you notice the green shirt I was wearing inside? I bought that a few months ago in this entry. For the blazer, I bought em on my way to KL. Me and my ma stopped by at East Coast Mall, Kuantan. We went into Parkson and headed straight to G2000 section. Coz I got an info that they're giving lotsa discount on blazers! *Tenkiu McLa!* Huhu. No image consultants too this time. No Arshana, no Ati, no Mun no Ann. My ma was with me, but she didn't know much about suits. *Oh help me God~*. I flipped through the blazers hanging there. No salesgirl was there at the moment.

"Damn, why are there so many to choose from yet they all look the same?! I hate convo~"

I called Arshana. No reply~ "Crap, sape lagi aku bleh contact ni..."

"Razali! Hoho, Zali metrosexual sket. Yeyy!"

I called Zali. No reply~ "Tak guna, Zali. Ko gi mana~ Huuu~" *almost cried..huhu :p *

Then the salesgirl came out from the storage room. Luckily she was very helpful! (^_^) Telling me the differences and asking me to try this and this and that. Then Zali called. "Yeyy! Saviour!" As expected, he knows everything bout mens' clothing! - The buttons, the shape, the cut, the collar, the latest design, the in-thing! - I'm telling you he knows everything about it! Like a fashion guru~ huhu.

I also tried the pants. I spent about 2 hours there and called Zali like 5 times asking for guidance! Muahaha :p And who do you think made the final decision? My mom? Me? Guess again~ It's the salesgirl. Hahaha. Yep, she said this blazer fit me better over that one and that one coz bla bla bla. I don't mind, coz she's pretty cute and seemed like to know what she's saying. I will follow you~ Huhu. I almost bought a pair of black pants there too. Tried 4-5 pair of pants, then retried them again and again coz I'm sooo damn unsure bout how a good pair of pants supposed to be. When I was about to buy the one that I thought was the best, she said "Err..isn't the waist a little too big..?" Unfortunately they don't have a smaller size. Huhu. So afterwards, I text Zali,

"Jom kita kuar shopping esok! (^_^)"

Bought a new pair of black pants and a sleek tie with Zali at Midvalley on the next day! And Zali was also the one who helped me collect my convo robe the week before. Tenkiu very much Zali! I owe u big time!~ huhu. But I have to iron the robe the night before convo and it was super irritating! Mmg sumpah seranah la time gosok jubah tu. I hate convo~ Huhu.

P/s: To the juniors who are going to have your convocation next year. If you want to get what I wanted to have on your convocation day, do make plans with your friends! Oh, I don't mean the suit lah! Hahaha. I mean the big gathering with your friends and their families~ know the flow of programme on that day and plan earlier with all your friends on when to meet and where to meet and what to do. Let your family be friends with your friends' families. Not to mention you can take lotsa pics that way with everyone in it. So your convo wud be more happening! And guys, we're science students, so make some noise! Huhu (^_^) Hey, kitorang je yang baling mortar board tu tau!~ huhuhu. Oh, sweet memories~ ONE MORE THING!! AKU BERJAYA BUAT 'PEACE' KAT ATAS PENTAS SELEPAS AMIK SCROLL!! I don't have the pic, but it should be in the video. MUAHAHA~ Oh, I luv being a science graduate from Kulliyyah of Science IIUM! Coz we are wacky! (^_^)v

20 comments:

moon said...

ya, betol tu. kitorg dulu pon sume bz ngn family. sampai ta sempat na amek gamba beramai2. huhu.sedih2.

Unknown said...

luppi. ko kena kagum dengan aku pasal sanggup baca perkataan demi perkataan. huhu~ nak call zali gak la tahun depan. bleh tak zali? tiber~ :p

mase aku bace, aku da simpan point ni nak mention kat sini, until that last paragraph spoiled my intention. yes!! i saw you buat jari peace dalam video!! dalam ramai2 ko sorang je kot buat pe'el camtu. huahua~ mase tengok video rakaman tu, i said to myself, "that is soooo luppi~"

anyway, tahniah pasal da grad. insha Allah tiba giliran aku tahun depan, tapi lambat sket kot. dengarnye bulan 10. entah ke mane2 la kitorang mase tu. mesti da ramai yang da de kerja dan bertebaran di serata pelusuk bumi. lambat sangat weh!

dan nasihat2 yang ko gariskan tu bagus gak. at least aku dah tahu apa yang perlu dijangka dan dirancang tahun depan mase nak grad. i'll make this entry as a guide la macam ni. hu~

lutfi lukman said...

**moon**
takpe la moon, nanti ada lagi konvo master ;)

**szakif**
seriously?? kagum2!! Tenkiu2 :D
muahaha, betul2 ada dlm video!! bestnyer~ it's the crazy things u do dat wud stick longer in ur memories ;)
Oh, jgn lupa sesi bergambar bersama family dgn berlatarbelakangkan rak buku tiruan. Sebaik-baiknya lps kuar dewan, spare 1-2 hours taking pics with family, lepas tu baru berkumpul dgn kawan2 n family kawan2. Semoga tak hujan~ huhu

Shana said...

Huaaaahhh!!! Sedih giler tak sempat amek gmbr dng rakus dgn kwn2 semua. Septtnya kita plan btl2.. :(

Anonymous said...

aku ikut turutan entry,
1,
waaa jeles gila dpt g perhentian.huhu.target aku nak g honeymoon kat redang or perhentian or lang tengah :)
2,gmbr 1
best kan lambung2 topi,tp lg best if dpt lambung salah sorg.baru wacky!
2,gmbr 2
cian gak kat 'budak sekolah' tu, hihihi
2,gmbr 3
selagi xhujan stop la gamaknya.mmg kita je yg lambung2.org lain wat bodoh je.Science student mmg rock!
2,gmbr 4
huhuu batch aku dah grad awal...aku just menumpang kasih korg smua.
2,gmbr 5
sapa yg ckp tu?aku SOKONG 120%
2,gmbr 6
u guys look damn smart la
2,gmbr 7
awat muka hang sama je senyum.heheeh.suit dah superb!
2,gmbr 8
saisaki....best tgk kwn2 try2 lauk2 jepun.macam2 gelagat!terpahat di ingatan!
2,gmbr 9
k fine org jepun dah la pulak skarang ni.
3,
aku dok mandi k masa hang call tu,'peace'.tula baik hang start baca men's health.byk gila info dlm tu.my fashion guru is men's health!btw best kan dapat pakai suit lawa,rasa cam nak je wat statement kat press,'damn i look good'.
ur welcome!bukan susah pun amik robe,yana n mas was my guardian angels all the way.tq yana n mas.lg2 aku suka part smart tag tu,siap aku soh minah tu ulang 2x sampai betul2 sebut nama kita.heheeh.suka aku kenakan minah tu.
*aku dapat jumpa smua families kawan2, hehe tapi kinda bump la hang xsempat jumpa my sweetheart.girls jumpa dah,siap tersnap lg moment tu dlm camera yana.mmg kenangan yg terindah ar hari tu.i was super duper happy sbb dpt bergambar ngan kwn2 aku yg best!but as u knew, my stands/principles about iium will always stand high up above the sky.

lyana sidek said...

itu la yang paling sedih...hajat nak kenal family kengkawan x kesampaian~ huhu. bila lagi ek? bila lagi kita dapat kumpul ramai? huhu~ and kenal ngan family jugak~

:: !zyan :: said...

Sebenarnye lagi bes kalo dpt bergambar dgn lecturers lps kuar hall tu...

Anonymous said...

sapa ada DVD convo??

konvo master, aku nak lompat macam Supertrampt!!!!

Anonymous said...

aku teringin nak konvo dekat padang...

UK dalam hall gak...pastu wat dalam latin,

mungkin pilih US, US wat kat padang!!!!

Anonymous said...

*izyan
no way aku akan bergambar ngan lecturer.xsuka!

*arshana
sy puas bergambar...kenapa?sbb smua camera ada muka i.hihihi.tips penting utk hari2 bersejarah.bawak camera spare,tp jgn snap.tayang muka depan camera.

*pojan
into the wild best sgt2.tq for ur suggestion.convo kat dewan ke,padang ke,latin ke,arab ke,janji grad!

moon said...

konvo master ta sama ngn bachelor. lain2. huhu. UIA gak best. huhu. sedih2. huhu

lutfi lukman said...

**???**
well, we can't turn back the pendulum. Some other times. A reunion, perhaps? huhu

**zali**
smpt lak komen pjg2, i thot u're bz with work, bukak pose pun dlm keta. huhu :p
mls ah nak baca men's health. haha. Takpe, nanti aku kawin bini aku jaga aku. In the mean time, i'll be asking for ur help~ :p
kita ptt lambung shana aritu kan? coz dia dpt byk award! huhuhu
a'ah! tak smpt jmp awek ko! cis betul~ mana ko sembunyikan aritu??
aku tau ko syg IIUM dgn sepenuh jiwa dan raga dan bakul. Muaaahahahaha

**nurul**
jom2 kita wat family day! :p

**!zyan**
ala, byk lecturer2 yg penah ngajar kitorang dah pegi wat phd~ x ramai lecturer yg familiar tinggal. Dah mcm x best. huu~

**tuan caracol**
aku takde dvd. Tp zaki mcm ada, ntah mana dia cilok. Ang kan wat master kat usm. Mcm mana nak konvo kat US/UK? Phd nnt dah tua~ huhu

**moon**
tunggu konvo anak2 la plak ek kalo camtu. haha

Dammit said...

nice pics. mesti best gi convo kan? aku rasa mcm ko balas dendam tulis pjg2 dalam entri ni.haha.

Nurhidayati Abd Aziz said...

kenapa senyuman abg pi mengingatkan ati pada shin chan... haha :p

Anonymous said...

Wah wah wah...seronok konvo ye (mcm aku tak konvo skali je...haha). Aku tak perasan pun baju baru ko sbb tak penah perasan apa2 pun selama nih. Huhu~

Skang ni tapaki sblh CAC tu dah ditutup utk buat bangunan apa ntah. So junior2 lepas ni nak tangkap gmbr kat lokasi cam kita campak mortar board tu dah takde la.

Anonymous said...

papadom mandom
sila update blog

Nurhidayati Abd Aziz said...

Abg Pi, sila online!!!

Nurhidayati Abd Aziz said...

Abg Pi, sila online!!!

FaZiLa said...

G 2000..tahniah..

roslini ashari said...

congrats. Hehehe kitorang pun sumpah seranah jugak ah masa nak berpakaian lengkap untuk konvo. mana lagi nak jahit ke benda UIA atas tudung tu, nak make sure the robe tu tak geleber. argh...convo memang tension lagi menensionkan. Tapi still happy sebab dah convo.
(n_n)v